نمايندگي تعمير كپي نمايندگي تعمير كپي .

نمايندگي تعمير كپي

۶ مشكل رايج هنگام كار با دستگاه فتوكپي و پرينتر

هر شخصي كه در شركت و دفاتر فني كار مي كند با مشكلات كار با دستگاه هاي كپي و پرينترها آشنا است. اگرچه وظيفه ي كاري دستگاه هاي كپي ساده است و آن ها بايد نوشته ها و تصاوير يك صفحه كاغذي را بر روي يك صفحه ديگر كپي كنند، اما گاهي اوقات اين دستگاه ها با مسائل مختلفي مواجه مي شوند كه در دفاتر كار بسيار به وقوع مي پيوندد. ليست زير برخي از مشكلات رايجي است كه دستگاه هاي كپي و پرينترها با آن رو به رو مي شوند و در انتها نيز راخ حل هايي براي رفع آن مشكلات آورده شده است.

  1. گير كردن كاغذها

گير كردن كاغذ يكي از مشكلاتي است كه اغلب براي دستگاه هاي كپي اتفاق مي افتد. دليل اصلي اين اتفاق، ابعاد اشتباه كاغذ است كه در تنظيمات دستگاه اعمال شده است. اين موضوع باعث مي شود تا دستگاه كپي كاغذ را به طور نادرست خارج كند. در نتيجه با گير كردن كاغذ، توقفي در انجام كپي يا پرينت پيش مي آيد. براي رفع اين مشكل ابتدا بايد كاغذهاي گير كرده درون دستگاه را به صورت دستي خارج كرد. سپس دوباره عمليات كپي را با تنظيم سايز مناسب و درست كاغذ انجام داد.

علاوه بر اين، ممكن است بر روي كاغذ يا درون دستگاه گردوغبار وجود داشته باشد. اين موضوع باعث مي شود تا عملكد دستگاه كپي متوقف شود و كاغذ درون دستگاه گير كند. بهترين راه حل براي جلوگيري از وقوع اين مشكل، به صورت دوره اي دستگاه كپي را تميز و گردگيري كنيد و هر چندوقت يك بار نيز گرد و خاك درون دستگاه كپي را پاك كنيد.

گير كردن كاغذ در دستگاه فتوكپي

  1. افتادن خطوط اضافي بر روي صفحه

زماني كه قصد داريد يك صفحه با متون ساده و تصاوير معمول را كپي كنيد ممكن است خطوط اضافي، رگه ها يا ساير انحرافات متون در صفحه كپي شده افتاده باشد. اين امر ممكن است به دلايل مختلفي براي دستگاه كپي بوجود آيد كه شمال موارد زير است:

  • وجود مواد خارجي بر روي شيشه اسكنر يا آينه هاي دستگاه
  • خرابي قطعه درام يا توسعه دهنده دستگاه
  • خرابي تيغه درام كه در نتيجه آن خطوط اضافي عمودي بزرگ بر روي برگه مي افتد
  • وجود مشكلت فيزيكي

اولين مشكل با پاك كردن دستي شيشه اسكنر و آينه ها حل مي شود. ساير مشكلات نيز با تعمير يا تويض آن بخش معيوب و خراب شده كه باعث مشكل شده است برطرف مي شود.

جهت مشاهده ادامه مطلب در سايت نمايندگي دستگاه كپي كليك كنيد

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۲۹:۴۰ توسط:نمايندگي كپي موضوع: